Debesylos patarimai svajojantiems išleisti tinklaraštį: ,,Daug svarbiau būti pirmu, nei kokybišku“
Pirmasis skilties ,,Žmonės, iš kurių verta mokytis“ interviu vyko su Lietuvoje žinomu saviugdos ir iššūkių tinklaraščio ,,Debesyla“ autoriumi Danieliumi Goriunovu. Kaunietis, kuris aprašo moksliškai ištirtus iššūkius ir pats juos išbando, bei knygos ,,Tinginio Manifestas“ autorius pasidalino savo šešerių metų blogerio patirtimi. Iš jo verta pasimokyti tiems, kas galvoja apie tinklalapio kūrimą ir marketingą. Tinklaraštininkas papasakojo kas, jo nuomone, svarbiausia, kuriant savo svetainę, kaip ją reklamuoti ir kokių klaidų geriau nekartoti.
Apie Debesylą

– Debesyla puslapis gimė 2013 metais. Šešeri gyvavimo metai. Ar pirminis tinklalapio tikslas ir idėja nepasikeitė iki šių dienų?
Esminiu dalyku turbūt nesiskiria. Viską, ką dariau, dariau todėl, kad daugiau neturėjau ką veikti ir norėjau rašyti. Tinklaraštis taip pat atsirado, nes neturėjau kur padėti savo kūrybos. Įkvėpimo ir idėjų sėmiausi iš tinklalapio zenhabits.net, perskaitytus tekstus sukombinavau ir išverčiau į lietuvių kalbą.
– Su kokia dažniausiai problema į tave kreipiasi žmonės?
Kadangi paskutiniu metu dažnai kalbu apie knygų leidybą, tai nemažai žmonių į mane kreipiasi knygų rašymo klausimais. Anksčiau kreipdavosi dėl motyvacijos, kaip jos gauti, kaip susigyventi su tinginiu, todėl, beje, ir parašiau knygą ,,Tinginio manifestas“, kur atsakiau į visus šiuos klausimus. Šiuo metu mąstau taip: prieš kažką darydamas, turi išmesti viską, ko nereikia, atsipalaiduoti ir tuomet tau nebelieka nieko kito kaip daryti tai, kas teisinga. Tai panašu į plaukimą upe valtimi arba baidare. Kai upėje nėra žolių ar kitų trukdžių, lieka tik valtis ir tu. Tokiu atveju tikėtina, jog plauksi tiesiai, o ne kur nors į šoną. Žmonėms patariu negalvoti visą laiką tik apie tikslus ir manyti, jog juos įgyvendinus, šie staiga taps laimingi. Suprantu, jog kartais sunku atsisakyti tikslų, atrodo, jog juos pasiekus, tikrai būsime patenkinti, tačiau esmė yra ne tame. Nebūsime laimingesni net ir sukūrę tinklalapį ar parašę knygą. Geriau džiaugtis tuo, ką turime.

– Papasakok šiek tiek apie savo vaikystę kuomet augai Kaune. Atrodai atsipalaidavęs, linksmas, kūrybingas vaikinas. Ar visuomet toks buvai?
Taip, visuomet buvau ekscentriškas ir tai manau susiję su mokėjimu atsipalaiduoti ir valdyti savo ir kitų žmonių emocijas. Gal to daryti idealiai ir nemoku, tačiau moku manipuliuoti. Keista, kai žmonės sako, jog jiems neina staigiai pakeisti savo būsenos. Man tai atrodo natūralu. Tu tiesiog paimi tą neigiamą mintį ar emociją, ir kaip per Hario Poterio filmą, jąpradangini. Tuomet, kai lieki tuščias, įjungi gerą emociją.
– O ką daryti, jei tave kamuoja didelė problema ir savęs taip lengvai perjungti iš liūdnos būsenos į linksmą neina?
O ar ne visos emocijos yra laikinos? Aš žiūriu į tai kaip į aktorystę. Aktoriai puikiai geba persijungti iš vienos būsenos į kitą, aš taip pat. Nežinau kaip kitiems, tačiau tai padaryti man yra natūralu.
– Ekscentriškumas – jis padeda ar trukdo?
Kiek save pamenu visada buvau ekscentriškas, tačiau ekscentriškumas man galbūt apsunkina antros pusės suradimą. Moterims atrodau per keistas, o žiūrint iš kūrybos ir marketingo pusės, pastebėjau, jog labiausiai žavimasi paprastais žmonėmis. Pavyzdžiui Beata Tiškevič. Ji nėra kažkuo ypatinga, ji paprasta ir autentiška. Aš jos visai nepažįstu, tačiau paskaitęs tris jos post’us Instagram paskyroje, laikau ją drauge. Atrodo, jog atsisėdęs galėčiau su ja plepėti ir plepėti. Svarbiausia yra buvimas savimi, nes įvaizdžio formavimas ilgalaikėje perspektyvoje yra neįmanomas dalykas. Aš ilgą laiką buvau Debesyla pozityvusis, tačiau paskutiniais metais mažiau rašau, nes mano kūryboje vyksta pokyčiai ir savo saviugdos įrašus bandau palikti praeityje. Šis praeitas gyvenimo tarpsnis buvo puikus, tačiau dabar man tai netinka.
– Įdomu, nes vieną dieną šiandieniniai pokyčiai, kurie vyksta tavo gyvenime ir kūryboje, galbūt taps visiškai nauja istorija, kuri motyvuos kitus nenusivilti savimi, pakeitus nuomonę ir nepasiduoti siekiant tikslų, o tiesiog šiek tiek pakeisti kryptį.
Na taip, galbūt (šypsosi).
– Ar turėjai vaikystėje kokią nors svajonę? Kuo svajojai būti užaugęs?
Architektu. Netgi studijavau statybos inžineriją, tačiau taip niekad juo ir netapau. Vietoj to dažnai skaitydavau knygas, įvairias istorijas, žaisdavau video žaidimus ir panašiai.
– Video žaidimai, kurie yra orientuoti į vaizdą, istorijos ir knygos yra apie rašymą ir skaitymą. Visata, taip išeina, gražiai sudėliojo tavo pomėgius į tinklaraštininko darbą.
Hmmm, tikriausiai (susimąstęs).
– Studijų laikais teko dirbti draudimo įmonėje, tačiau darbas tau nebuvo prie širdies. Ar šis potyris padėjo apsispręsti kuo iš tikrųjų norėtumei užsiimti?
Nemanau. Tinklaraščio kūrimas atėjo ne iš neigiamų potyrių. Alex Monaco (žinomas Lietuvoje saviugdos knygų autorius) dažnai kartoja, jog kai keliesi sau tikslą, reikiaįsipareigoti. Tačiau man tai netinka. Jei aš pajuntu spaudimą, automatiškai nebenoriu to daryti. Man dingsta jėgos, aš noriu pabėgti ir viską mesti.
– Kas paskatino tave sukurti tinklaraštį? Ar ilgai apie tai galvojai?
Nebuvo tikslios pradžios, tad negalėčiau išskirti datos kada gimė Debesyla. Prieš tai kokius penkis metus eksperimentavau su kitais blogais, tokiais kaip ,,Druska ir pipirai“ ir ,,Tviksas“, tačiau jie buvo apie nieką. Aš klaidingai elgiausi, nes daugiau žiūrėjau į priemones negu įtikslą. Taip metams bėgant iki pat 2019, kaip viena nesibaigianti banga, atsirado, keitėsi ir gyvavo Debesyla.
– Ar pameni artimųjų ir draugų reakciją, kai pirmą kartą pasakei, jog kuri savo blogą ir rašai tam tikromis temomis? Kaip jie į tai reagavo? Ką sakė?
Visi reagavo gerai. Tėvai į tai žiūrėjo kaip į mano hobį, tačiau, kai pradėjau iš rašymo uždirbti pinigus, pasirodžiau televizijoje ir išleidau knygą, jų požiūris šiek tiek pasikeitė.
– Po kiek laiko pradėjo įsibėgėti tavo blogas ir pradėjai sulaukti žmonių dėmesio ir komentarų?
Po trijų mėnesių.Panašiu metu, kai pradėjau dalintis savo įrašais įvairiose Facebook grupėse.
– Be Facebook, atsimeni kokias dar reklamos priemones naudojai pačioje karjeros pradžioje?
Tik Facebook. Ieškojau grupių, kurios yra susijusios su mano tinklaraščio temomis ir juose rašiau. Šiandien elgčiausi taip pat, gal dar pagalvočiau ir apie naujas priemones.
Marketingo patarimai
– Ką patartumei naujokams, kurie ieško reklamos būdų savo naujam tinklalapiui?
Patariu nebijoti išbandyti naujų reklamos idėjų, ar tai būtų televizija, ar Palangos persirengimo kabinos durelių sienos. Taip pat labiau reklamuotis ne tik Socialiniuose tinkluose (online), o ir už interneto ribų (offline). Reikia pasiekti realius žmones. Tai galima daryti per kitus žmones, influencerius. Svarbiausia, jog tie žmonės, kuriuos tu bandai pasiekti, apie tavo sritį nieko nenusimanytų. Jei tavo tema yra saviugda, stenkis pasiekti tuos žmones, kurie apie saviugdą nieko nežino.
– O aš maniau, jog kaip tik reikia reklamuotis savo tikslinei auditorijai?
Pamiršk tikslinę auditoriją, nes ji pati atsiras. Tikslinė auditorija yra tik tam, kad suprastum kam tu rašai, ji nėra skirta tavo reklamai. Stenkis pasiekti tuos žmones, kurie apie tavo sritįnieko nenusimano. Jei tu parduodi kėdę, reklamuok ją tiems žmonėms, kurie apie kėdes nieko neišmano, nes jiems tavo kėdė atrodys ,,wow“. Reikia reklamuotis ne ekspertams, kurie išmano tavo temą ar produktą, ne savo tikslinei auditorijai, o didžiajai visuomenės daliai, kurie neturi susidarę jokios nuomonės apie tavo paslaugą, nes ši dalis yra didžiausia.
Kuomet Alex Monaco išleido savo pirmą knygą Laimingi šunsnukiai“ jis ją pateikė ir reklamavo kaip romaną, o ne motyvacijos knygą. Paulo Coelho ,,Alchemiką“ taip pat pateikėkaip romaną. Abu vyrai kreipėsi į didžiąją visuomenę, o ne į tuos, kurie domisi saviugda. Tokiu būdu iš visų skaitytojų atsifiltravo tie, kurie apie saviugdą ir jos dėsnius girdėjo pirmąkartą. Jiems ši knyga buvo kažkas tokio, aprašyta informacija jiems pasirodė neįtikėtina, nes apie tai jie išgirdo pirmą kartą. Patariu reklamuotis ten, kur tavo srities žmonės nesireklamuoja. Neapsiriboti tik socialiniais tinklais, o ieškoti naujų ir įdomių idėjų. Seth Godin (turbūt žymiausias šių dienų rinkodaristas) yra pasakęs: „Yra daug svarbiau būti pirmu, nei kokybišku“. Kokybiškesnių už tave visuomet bus, visada viską galima pagerinti, bet jei tu esi pirmas – pirmesnio už pirmą nėra. Kūryboje turi būti priekyje, turi vesti savo idėjas ir produkciją į kuo didesnę masę žmonių. Tik taip padarysi didžiausią naudą pasauliui. Štai kuo aš tikiu šią akimirką.
Pinigai ir klaidos
Esi sakęs, jog pirmuosius pinigus iš ,,Debesylos“ tinklaraščio užsidirbai po trijų metų rašymo. Ką patartumei tiems, kurie nori kurti savo svetainę, turi gerą idėją, tačiau jiems reikia pajamųpragyvenimui. Rašyti nemokamai? Kur ta riba tarp darbo nemokamai ir pinigų ėmimo?Pinigai pradėjo atsirasti po trijų metų, tačiau visus tuos metus aš nieko nedariau, jog uždirbčiau. Tiesiog vienas po kito pradėjo eiti žmonės ir klausti kaip galėtų man paaukoti pinigų. Iš tiesų tai tos ribos nėra, gali imti pinigus nieko nedarydamas ir žmonės tau už tai mokės. Pamenu, kai vedžiau mokymus už 9 eurus, kurių tikra kaina buvo 60 eurų. Bilietus nusipirko apie 100 žmonių, tačiau iš jų visų tik 6 baigė kursą. Prieš mėnesį rengiau dar vienus mokymus, kurių kaina siekė apie 100 eurų. Iš 60 dalyvių tik 3 žmonės nepabaigė. Visi dalyviai įnirtingai dirbo, klausėsi, padarė visus duotus iššūkius, ir jiems pavyko pasiekti užsibrėžtus tikslus. Žmonės, kurie pirko mokymus už 9 eurus, nedarė jokių paskirtųužduočių. Galbūt jie buvo nepakankamai motyvuoti, tad savo tikslų jie nepasiekė.

Gal gali papasakoti apie vieną iš pirmųjų sunkumų su kuriuo susidūrei savo blogerio karjeros pradžioje? Kaip susidorojai?
Aš esu spontaniškas žmogus. Dažnai užsidegu kažką padaryti ir pusiaukelėje noriu tai mesti. Pirmus ketverius metus bandžiau atrasti įvairiausias technikas kaip nesustoti rašyti. Ne per seniausiai supratau, kad tai nebesvarbu. Galbūt mano modelis ir yra keisti veiklas. Dar bandau tai išsiaiškinti.
Visi karjeros pradžioje darome klaidas. Kokia buvo baisiausia padaryta tavo klaida ir kaip jąišsprendei?
Pirmus ketverius metus stengiausi daryti viską kokybiškai. Dažnai perkurdavau tinklaraščio dizainą, nes atrodė, jog patvarkius vieną ar kitą dalyką, bus geriau. Iš tikrųjų reikia paleisti tinklaraštį ir jį pamiršti Žiūrėti į savo projektą kaip į verslą Kaip pavyzdį paimkime kavinę. Išsinuomoji patalpas, nusiperki baldus, kavos aparatą ir puodelius ir jų nekeiti tol, kol tau neapsimoka jų keisti. Taigi reikia dirbti tol, kol sukaupsi pakankamai pajamų, jog galėtumei kažką pakeisti. Iki tol nekeisk nieko. Su mumis, tinklaraštininkais, tai ir yra didžiausia problema, jog mes kuriame nemokamai, mums tai yra pramoga, mūsų niekas neriboja, neturime jokios atsakomybės prieš savo skaitytojus, vietoj to, jog kiekvieną penktadienįparašytumėme po naują straipsnį, tik dar labiau patobuliname svetainės dizainą ar užsimanome naujo logotipo.
– Kokias, tavo nuomone, klaidas daro pradedantieji blogeriai?
Jie rašo sau ir niekada niekuo nesidalina. Rašo tyliai, nesireklamuoja kitose grupėse ir nesistengia susikurti išskirtinio įvaizdžio. Kokybė ateina, kai atrandi savo stilių. Pradžioje geriausiai būti nuoširdžiu ir nebūtinai kokybišku.
– Ar turi žmonių, į kuriuos lygiuojiesi? Herojų?
Iš marketingo pasaulio man patinka Seth Godin, Austin Kleon. Žaviuosi Algimantu Čekuoliu ir tai, jog tokio amžiaus jis vis dar dirba ir kuria. Iš saviugdos pasaulio seku Marie Forleo. Ji labai drąsi moteris, kuri daro unikalius ir įdomius interviu.
Paklaustas kur save mato po penkerių metų, Danielius nuoširdžiai atsakė nežinąs. Kaunietis tiesiog mėgaujasi šia diena ir džiaugiasi savo atradimais. Laukiam nesulaukiam kada jis pateiks naujų įrašų savo Debesylos puslapyje ir nustebins ištikimus skaitytojus ne saviugdos straipsniais, o naujais radiniais. Sėkmės naujame gyvenimo puslapio kūrimo etape Debesyla!
Trumpai apie svarbiausius patarimus blogeriams, gautus iš pokalbio su Danieliumi:
- Nebijoti eksperimentuoti su idėjomis ir tiesiog pradėti rašyti. Tokiu bandymų ir klaidųbūdu atrasite savo auditoriją ir stilių.
- Įkvėpimo semtis iš kitų tinklalapių. Danielius iš puslapio Zenhabits.net pasisėmėpirmines savo svetainės idėjas. Perskaitytus tekstus kombinavo ir vertė į lietuvių kalbą. Taip jis mokėsi rašyti kaip jo mėgstami autoriai.
- Neapsimetinėti kažkuo, kuo nesi. Būti nuoširdžiu. Žmonės tai jaučia.
- Nebijoti išbandyti naujų reklamos idėjų, ar tai būtų televizija, ar Palangos persirengimokabinos durelių sienos. Taip pat labiau skelbtis ne tik Socialiniuose tinkluose (online), oir už interneto ribų (offline).
- Reikia reklamuotis ne savo srities ekspertams, ne savo tikslinei auditorijai, o didžiajaivisuomenės daliai, kurie neturi susidarę jokios nuomonės apie tavo paslaugą, nes šidalis didžiausia.
- Žiūrėti į tinklaraštį kaip į verslą ir vietoj nuolatinio svetainės tobulinimo, būti atsakingamprieš savo skaitytojus ir nuosekliai teikti jiems naudingą informaciją.
- Rašyti ne tik sau, nebijoti reklamuotis ir nesistengti būti tobulam, geriau būtinuoširdžiam.
Tiems, kas nori sužinoti daugiau kaip sukurti tinklalapį, kuris taptų naujasis Jūsų verslas, Danielius Goriunovas rengia 7 savaičių trukmės kursus. Daugiau informacijos rasite paspaudę šią nuorodą: https://debesyla.lt/tinklarastis-kuris-parduoda/
Dar šiek tiek naudingos informacijos!
Žemiau pateiktos programos padės surasti populiariausius raktažodžius dominančia tema, parodys apie ką rašo Jūsų konkurentai, kokie jų straipsniai yra patys populiariausi bei kokius klausimus dažniausiai užduoda Jūsų tikslinė auditorija:
–> https://answerthepublic.com
–> https://buzzsumo.com
–> https://neilpatel.com/ubersuggest/–> https://ahrefs.com
–> https://moz.com
–> https://trends.google.com/
–> https://app.articleinsights.com/trial
O ką šia tema pataria geriausi pasaulio blogeriai?
Ieškantiems atsakymų kaip sukurti skaitomiausią tinklalapį šalyje, žemiau pateikiu sutrumpintą įrašo versiją, kuriame tinklaraščių ekspertai dalinasi savo ilgamete išmintimi. Šisįrašas sulaukė net 16 tūkstančių pasidalinimų socialiniuose tinkluose! 101 patarimas iš pačiųgeriausių blogerių: https://raelyntan.com/how-to-start-a-successful-blog/

Jei patiko tai, ką perskaitei ir manai ši informacija praverstų kitiems, pasidalink įrašu savo mėgiamoje socialinių tinklų platformoje. Ačiū!