Indrė Širkienė apie asmeninio prekės ženklo & marketingo tendencijas 2022 m.

Indrė Širkienė
Pastaraisiais metais asmeninio prekės ženklo sąvoką girdime labai dažnai. Rodos, šis trend‘as online pasaulyje tikrai dar nežada trauktis iš mūsų kasdienio gyvenimo. Ieškant atsakymo apie ateinančių metų rinkodaros ir asmeninio prekės ženklo naujienas, pakalbinau daugeliui puikiai žinomą socialinių tinklų rinkodaros ir prekės ženklų įvaizdžio konsultantę Indrę Širkienę. Ji sutiko pasidalinti savo mintimis apie šiais metais vykusią asmeninių prekės ženklų veiklą, koks elgesys pasiteisino socialiniuose tinkluose, o koks – ne. Ar dėl vaizdo turinio augančio populiarumo, tekstas miršta? Kokie yra jos patarimai, siekiantiems vystyti savo asmeninį prekės ženklą? Bei šiek tiek informacijos apie pačią Indrę 🙂 Kodėl ir kada ji nusprendė tapti laisvai samdoma specialiste. Kas čia žino, galbūt perskaitę šį interviu jūs taip pat užsinorėsite „dirbti sau“ ir kurti savo asmeninį prekės ženklą 🙂
Vis daugiau asmeninių prekės ženklų pastebėsime ir „Tik Tok“ platformoje, kuri vis labiau tampa ne tik juokingų vaizdo įrašų vieta, bet ir erdve dalintis savo žiniomis
Kaip galvojate, kokios yra asmeninio prekės ženklo kūrimo tendencijos šiandien ir kokios bus 2022 metais?
Esu tikra, kad asmeninis prekės ženklas, kaip viena iš marketingo dalių arba strategijų, tikrai nesitrauks, o kaip tik metams bėgant taps vis svarbesnė. Pati pastebiu, kaip šiais metais vartotojai vertina autentiškumą ir natūralumą, turbūt todėl pastaraisiais metais vis daugiau asmeninių prekės ženklų rinkosi tikrumo kelią ir drąsiai kalbėjo ne tik apie savo pergales, bet ir apie savo nesėkmes. Taip pat pastebiu, kad Lietuvoje itin augo bei auga Instagram socialinio tinklo reikšmė asmeninių prekės ženklų komunikacijai.
Tikiu, jog ateinančiais metais šios tendencijos, kurias pastebiu ir šiandien, išliks ne ką mažiau svarbios ir populiarios. Papildomai, spėju, kad vis daugiau asmeninių prekės ženklų pastebėsime ir „Tik Tok“ platformoje, kuri vis labiau tampa ne tik juokingų vaizdo įrašų vieta, bet ir erdve dalintis savo žiniomis. Taip pat įtariu, kad augs tinklalaidžių populiarumas – dar daugiau asmeninių prekės ženklų pradės jas kurti. Na ir dar viena tendencija, kurios augimo tikiuosi – asmeninių prekės ženklų mokamo turinio populiarėjimas.
Asmeninio prekės ženklo tendencijos, kurias prognozavote 2021 metais, ar jos išsipildė? Kas įvyko, o kas ne?
Prognozavau, kad specialistai, dirbdami ties savo asmeniniu prekės ženklu, daug dėmesio skirs autentiškumui ir natūralumui – nebijos įkelti nuotraukos be filtrų ar tekstuose atskleisti tikrąsias savo vertybes bei požiūrį. Taip pat stebėjau, kad asmenys leido sau būti pažeidžiamais net ir viešoje erdvėje – drąsiau buvo pasakojama apie klaidas, nesėkmes ar iššūkius su kuriais susiduria tam tikras asmeninis prekės ženklas. Būtent pastarųjų aspektų populiarėjimą ir stebėjau 2021 metais.
Visgi, tikėjausi, jog tinklalaidės taps itin populiariu formatu specialistų komunikacijai Lietuvoje. Deja, tokio augimo, kokio tikėjausi, praėjusiais metais nepastebėjau. Galbūt tai išsipildys ateinančiais metais.
Po karantino nemaža dalis vartotojų suprato, kaip patogu yra dalyvauti renginiuose nuotoliniu būdu, todėl prognozuojama, kad renginiai tam tikra prasme taps hibridiniai
Kalbant bendrai apie marketingą, kokios naujienos užkariaus rinkodaros padangę ateinančiais metais?
Marketingo sritis yra ganėtinai plati, todėl visų tendencijų nepavyktų apžvelgti, tačiau išskirčiau šias, mano nuomone, pagrindines kryptis:
- Audio formato populiarėjimas – tinklalaidžių klausymas tampa vis populiaresnis, todėl tikėtina, kad jų rėmimo biudžetai ateinančiais metais augs
- Trumpi vaizdo įrašai – manau, kad „Tik Tok“ augimas, Reels atsiradimas įrodė, jog vartotojai nori greitai suvartojamo turinio, todėl ateinančiais metais trumpesnius vaizdo įrašus nei įprastai rinksimės vis dažniau
- Socialinė atsakomybė – nėra visiškai nauja tendencija, tačiau, tikiu, kad jos svarba vis labiau augs, nes tyrimai rodo, kad vartotojai nori pirkti iš tų, kurie rūpinasi ne tik savimi, bet ir kitais
- Online renginiai – po karantino nemaža dalis vartotojų suprato, kaip patogu yra dalyvauti renginiuose nuotoliniu būdu, todėl prognozuojama, kad renginiai tam tikra prasme taps hibridiniai (bus sudaroma galimybė tame pačiame renginyje dalyvauti tiek gyvai, tiek nuotoliniu būdu)
Turint omeny, kaip populiarėja „Tik Tok“ programėlė ir reel‘sai, vartotojai vis trumpiau renkasi praleisti savo laiką prie turinio. Kaip galvojate, ar tekstas (ypatingai ilgesnis tekstas) miršta? Ar vaizdo ir garso turinys nustumia rašytą žodį į šoną?
Įvairūs tyrimai rodo, jog trumpi vaizdo įrašai yra itin populiarūs ir tokie išliks netolimoje ateityje. Visgi, aš nemanau, kad tekstai miršta, nes yra vartotojų, kurie mėgsta skaityti ir tą daro net ir tada, kai turi galimybę pasirinkti žiūrėti trumpus vaizdo įrašus. Tikiu, kad sėkminga komunikacijos strategija yra paremta įvairių turinio formatų kombinacija, todėl nedrįsčiau sakyti, jog tekstai nėra reikalingi.
Šiek tiek apie jus. Kiek metų dirbate rinkodaros srityje ir kaip atsitiko, jog nusprendėte dirbti ne tam tikrai vienai įmonei, o sau?
Socialinių tinklų rinkodaros sritį atradau prieš 6 metus, kai sukūriau aprangos prekės ženklą ir pradėjau ieškoti būdų, kaip galėčiau pasiekti platesnę auditoriją. Tuo metu socialiniai tinklai man atvėrė daug naujų galimybių ir dėl to savo žinias pradėjau gilinti būtent šioje srityje. Prieš daugiau kaip 2 metus palikau samdomą darbą ir nusprendžiau visą savo laiką skirti laisvai samdomos specialistės darbui, nes norėjau nevaržomai keliauti po pasaulį. Taigi, taip ir padariau – apie pusę metų keliavau po Aziją ir tuo pačiu metu dirbau nuotoliniu būdu kaip freelancerė.
Ar niekada nekyla minčių grįžti į įprastą 8-17 val. darbą? Kodėl?
Nepaisant to, kad laisvai samdomos specialistės darbas suteikia daug laisvės, aš tikrai ne kartą susimąsčiau apie įprastą darbą biure fiksuotomis valandomis. Viena iš priežasčių – komandos trūkumas. Kai dirbi viena, labai trūksta bendraminčių – kolegų su kuriais galėtum aptarti savo srities aktualijas, pasidalinti pergalėmis arba sunkumais. Taigi, tikrai neatmetu galimybės vieną dieną grįžti į samdomą darbą kokiam nors biure, jeigu tik jausčiau, kad ten galiu save įprasminti.
Manau, kad buvimas savimi, nuoširdumas, gebėjimas pripažinti klaidas yra raktas į sėkmę ne tik kasdieniniame gyvenime, bet ir prekės ženklų komunikacijoje
Su kokia problema į jus šiandien dažniausiai kreipiasi asmeniniai prekės ženklai?
Išskirčiau šias pagrindines problemas – įvaizdžio formavimas (reputacija) ir klientų pritraukimas. Pastebiu, kad neretai asmeniniams prekės ženklams yra sudėtinga atrasti balansą tarp noro kuo greičiau užpildyti savo klientų bazę ir norimo įvaizdžio formavimo bei atskleidimo. Dirbant kartu bandome atrasti tinkamą balansą tarp šių dviejų pusių.
Kokias klaidas, jūsų nuomone, dažniausiai daro asmeniniai prekės ženklai ir verslai, vystydami savo veiklą?
Viena iš didžiausių klaidų – fiktyvus įvaizdžio kūrimas, kai yra tik imituojama, kad prekės ženklui rūpi tam tikros jo vertybės, tačiau iš tiesų taip nėra. Vartotojai šį melą labai greitai pajaučia ir nebepasitiki prekės ženklu, todėl visada savo klientams rekomenduoju atrasti tai, kas jiems iš tiesų rūpi, ir tai išlaikyti kiekviename savo žingsnyje. Tokiu atveju turėsime stiprų ir patikimą prekės ženklą.
Manau, kad buvimas savimi, nuoširdumas, gebėjimas pripažinti klaidas yra raktas į sėkmę ne tik kasdieniniame gyvenime, bet ir prekės ženklų komunikacijoje.
Jūsų patarimai smulkiems verslams ir blogeriams, siekiantiems užsiauginti auditoriją? Ties kuo jie labiausiai turėtų susikoncentruoti? O ko geriau nedaryti ateinančiais 2022 metais?
Rekomenduočiau susikoncentruoti į bendruomenės telkimą. Būtent į bendruomenės, bet ne į auditorijos ar sekėjų auginimą. Bendruomenė nuo sekėjų-auditorijos skiriasi tuo, kad su ja yra užmegztas gilus ryšys, paremtas pasitikėjimu, todėl, galvojant apie savo komunikaciją, nepamirškime pagalvoti, kokiais būdais galime kurti artimą draugystę su kiekvienu bendruomenės nariu.
Na, o kalbant, apie tai, ko geriau nedaryti, siūlyčiau paklausti savęs: „Kokie blogeriai man nepatinka? Kodėl man jie nepatinka?“ Paanalizavus galima rasti itin aiškius atsakymus, kurie nurodys teisingą kryptį būtent jūsų autentiškai komunikacijai.
Sekite Indrę Širkienę ir nepraleiskite naujausių jos įrašų ir patarimų: