Neil Patel – nuo valytojo iki pasaulinio lygio skaitmeninės rinkodaros specialisto. Marketingas 2020
Visi, kas bent kiek domisi rinkodara yra girdėję apie vyruką, vardu Neil Patel. Šis 34-erių metų indų kilmės skaitmeninės rinkodaros specialistas yra laikomas vienu sėkmingiausių ir tituluočiausių jaunųjų verslininkų pasaulyje. „Forbes” įvertino jį, kaip vieną iš TOP 10 pasaulio internetinio marketingo ekspertų, JAV prezidentas Barack‘as Obama pripažino Neil’ą tarp TOP 100 JAV verslininkų, jaunesnių nei 30 metų, ir tai tik keletas iš N. Patel įvertinimų. Jo tinklaraštis apie marketingą sulaukia 3 milijonų lankytojų per mėnesį, o podcast‘o klausosi 1 milijonų klausytojų per mėnesį. Galima teigti, jog rinkodaros pasaulyje jis yra tikra įžymybė. Neil‘as įkūrė tris sėkmingas kompanijas:
1. Crazy Egg
2. Hello Bar
3. KISSmetrics
Visos jos vienaip ar kitaip padeda verslams padidinti pardavimus ir pritraukti daugiau lankytojų į jų internetines svetaines. Iš šio straipsnio jūs sužinosite:
- kaip Neil‘as Patel tapo vienas geriausių pasaulio marketingo specialistų
- kokius patarimus jis turi visiems, norintiems pagerinti savo verslo žinomumą ir padidinti pardavimus 2020 metais
- 6 marketingo prognozės 2020 metais
- kas rinkodaroje jau yra atgyvena ir kodėl influencerių era eina į pabaigą.
Pačioje karjeros pradžioje, kai visiškai neturėjau pinigų, dėdė man dažnai kartodavo: „Neil‘ai, nepamiršk, jog kai tau sekasi, pasaulyje yra žmonių, kuriems sekasi daug geriau nei tau. Tačiau, kai tau nesiseka, žinok, jog yra žmonių su daug didesnėmis problemomis nei turi tu“. Šis patarimas man padėjo versle mažiau vadovautis emocijomis ir pasikliauti logika
Vaikystė. Berniukas, pardavinėjantis juodąsias dėžutes
„Buvau laimingas vaikis. Augau viduriniosios klasės šeimoje. Turėjau mylinčius tėvus, stabiliąir ramią šeimyninę aplinką“, – teigė N. Patel viename interviu. Vis dėlto jo tėvams, Kiran ir Pratima Patel, reikėjo sunkiai dirbti, jog Neil‘as ir jo sesuo Amee Shah galėtų mėgautis normaliu gyvenimu ir turėtų ką valgyti.
Neil‘as gimė balandžio 24, 1985 metais Londone, tačiau kai jam buvo dveji metukai, jų šeima persikraustė į Amerikoje esančią saulėtąją Kaliforniją. Kaip ir daugumai atvykusių emigrantų, jų šeimai iš pradžių sekėsi sunkiai. Jo tėvui pavyko įsidarbinti pas vieną iš mamos brolių. Alga buvo nedidelė, tačiau jie buvo dėkingi už pasiūlytą pagalbą. Mama tuo tarpu nemokamai mokytojavo, o vėliau įkūrė nedidelius slaugos namus. Tėvai ir dėdės Neil‘ui buvo tikras atkaklumo ir verslumo pavyzdys. „Visą vaikystę buvau apsuptas verslininkų, – rašė Neil‘as viename straipsnyje. – Mano dėdės turėjo daugybę verslų ir tai su laiku paskatino mano mamą atidaryti nedidelį slaugos namų verslą. Nors jai sekėsi neblogai, mamos darbas niekada negeneravo daugiau nei 100 tūkstančių dolerių pelno per metus.“
Augant Neil‘as vis svarstė kaip galėtų užsidirbti pinigų ir pagerinti savo gyvenimo būdą. Jis buvo laimingas, tačiau visuomet troško gyventi geriau. „Mano pusbrolis, kuris buvo metais už mane vyresnis, studentams pardavinėjo kompaktinius muzikos diskus. Mačiau, kaip jam sekasi uždirbti keletą dolerių, todėl pradėjau daryti tą patį“, – rašė N. Patel. Vis dėlto vaikinukas greitai suprato, jog iš to daug neuždirbs, tad pradėjo pardavinėti juodąsias dėžutes (tam tikros atmintinės).
„Netrukus vidurinėje mokykloje buvau žinomas kaip vaikas, kuris pardavinėjo juodąsias dėžutes. Nusprendžiau padidinti savo pardavimus, įsigydamas juodųjų kabelinių dėžučiųkiekį „eBay“ ir pardavinėjau jas savo klasės draugams bei jų tėvams. Verslas klestėjo. Man pavyko uždirbti kelis tūkstančius dolerių.“
Supratęs, jog amžinai negalės pardavinėti įvairius daiktus, kurie gali būti klasifikuojami kaip „nelegalūs“, paauglys nusprendė įsitraukti į teisėtą verslą. „Pastebėjau, kad daugelis mano mokyklos mokinių tvarkydavo savo automobilius, panaudotomis mašinų detalėmis, todėl nusprendžiau įsitraukti į automobilių dalių verslą. Iš Valstybinės tarybos pasiėmiau leidimąperpardavinėti mašinų dalis. Tokiu būdų galėjau su nuolaida pirkti automobilių dalis ir perpardavinėti jas studentams.“ Vaikinas šiuo verslu taip pat neužsiėmė ilgai, nes netruko suprasti, jog pajamos yra labai nestabilios. Neil’as nusprendė susirasti „tikrą“ darbą.
Valytojo darbas. Nenusisekęs pirmasis verslas
Penkiolikmetis būsimasis verslininkas susirado darbą „Knott’s Berry“ pramogų parke. Neil‘as buvo atsakingas už tualetų valymą ir šiukšlių dėžių ištuštinimą. „Nors darbas buvo mažiau nei šlovingas, man jis labai patiko, nes už tualetų patalpų valymą mokėjo keliais centais per valandą daugiau nei kitiems skyrių darbuotojams.“ Paauglys nebijojo sunkaus darbo, augdamas jis matė kaip jo tėvai ir dėdės sunkiai dirba, tad jis buvo laimingas, gavęs galimybę užsidirbti pats. Supratęs, jog pardavimai yra jo sritis, Neil‘as po trijų mėnesių metė darbą pramogų parke ir įsidarbino „Quality systems“ įmonėje, kurioje jam reikėjo pardavinėti 1 600 dolerių vertės „Kirby“ dulkių siurblius. „Vaikščiojau nuo durų iki durų, bandydamasįtikinti namų šeimininkes, kad leistų man nemokamai išvalyti jų kilimus, tokiu būdu jos pamatytų koks puikus yra šis įrenginys.“ Praėjus mėnesiui Neil‘ui pavyko parduoti vieną dulkių siurblį, tačiau po savaitės jis buvo grąžintas ir vaikinas suprato, jog paprasti amerikiečiai negali sau leisti nusipirkti tokio brangaus daikto. „Nusprendžiau ieškoti kitųkarjeros galimybių, tačiau iš šios patirties išmokau, jog reikia būti agresyviam pardavėjui ir taip lengvai nepasiduoti“, – teigė N. Patel.
Neil‘o sesuo Amee dirbo „Oracle“ įmonės konsultante ir kai ji broliui pasakė, jog jos viršininkas iš klientų prašo po 125–250 dolerių per valandą, būsimasis verslininkas taip pat nusprendė įsidarbinti konsultantu. Vaikinas atsivertė internetinį darbų paieškos puslapį „Monster Jobs“ ir ėmėsi darbo paieškų. Tačiau jam sekėsi prastai, nes visuose skelbimuose buvo reikalaujama aukštojo išsilavinimo, kurio šešiolikmetis dar neturėjo. Besižvalgant po darbo skelbimo portalus, Neil‘ui šovė į galvą mintis įkurti savo kompaniją. „Išsiaiškinau, jog tokios platformos kaip „monsterjobs.com“ uždirba milijonus dolerių pelno. Būdamas dar visiškai vaikas, pamaniau, jog jei man pavyktų nukopijuoti šio puslapio idėją ir sukurti kažkąpanašaus, net jei ir uždirbsiu 1% to, ką uždirba ši milžinė korporacija, būsiu turtingas! Tai paskatino mane įkurti įmonę, pavadintą „Advice Monkey“.“
Tuo metu Neil‘ui buvo tik šešiolika metų. Jis šventai tikėjo, jog jei sukurs puslapį, sulauks daug lankytojų ir uždirbs daug pinigų. Jaunuolis išleido $5,000 puslapio sukūrimui ir tik paleidęs jį viešajai prieigai suprato, jog negana sukurti svetainės – reikia sugebėti pritraukti lankytojus. „Suprasdamas, kad man reikia pagalbos rinkodaros srityje, pasamdžiau interneto rinkodaros įmonę, – rašė Neil‘as viename blog‘e. – Per keletą mėnesių supratau, kad jie tik leidžia mano pinigus ir nieko vertingo nepadaro. Aš juos atleidau. Tada pasamdžiau dar dvi firmas, kurios taip pat nedavė jokių rezultatų.“ Išleidęs visas savo santaupas ir supratęs, jog neturi kito pasirinkimo, Neil‘as nusprendė pats mokytis marketingo paslapčių. Su laiku jis išmoko pritraukti lankytojus ir „Advice Monkey“ pradėjo populiarėti. Tačiau jo svetainė nenešėjokio pelno. Vaikinas nežinojo kaip iš to uždirbti pinigus. Tik vėliau N. Patel suprato, jog norint užsidirbti, lankytojai privalo palikti savo kortelės duomenis ir kažką iš svetainės įsigyti. „Advice Monkey” verslas žlugo.
Ko Neil Patel pasimokė iš pirmojo nenusisekusio verslo?
- Išspręsk problemą, kuri vyrauja tavo nišoje.
- Nesvarbu ar tavo produktas, ar paslauga yra puikūs ar ne, tau reikia išmokti marketingo subtilybių ir išmokti tai pateikti bei parduoti.
- Turi išmokti marketingo ir pardavimo, turėdamas nedidelį biudžetą, nes negali konkuruoti ir lygintis su didelėmis kompanijomis, kurios rinkodarai išleidžia milijonus. Taip pat turi sunkiai dirbti ir nusiteikti, kad turėsi daug konkurentų, kurie turės daug didesnius biudžetus nei tu.
- Neilas taip pat išmoko pritraukti lankytojus į internetinę svetainę.
Kaip šaltieji skambučiai padėjo pirmajam verslui suklestėti
Neil‘o sesuo vis dar dirbo „Oracle“ konsultante ir negalėdavo atsistebėti, kiek daug pinigų uždirba jų įmonė. Paauglys ir vėl nusprendė pabandyti tapti konsultantu ir atidaryti savo „Oracle“ konsultacijų firmą. Deja, to padaryti jis dar negalėjo. Jaunuoliui nebuvo 18 metų ir jis neturėjo aukštojo išsilavinimo. Padedamas sesers, dar besimokydamasis vidurinėje mokykloje, Neil‘as „Cypress“ koledže pradėjo lankyti bendrojo lavinimo kursus. Jo tikslas buvo baigti universitetą per 2,5 metų. Jis užtruko kiek ilgiau nei planavo ir baigė marketingo BA studijas CSU Fullerton koledže 2007 metais. Vis dėlto vaikinui nereikėjo laukti kol jis baigs studijas, jog galėtų pradėti savo įmonę. Jo įgytos marketingo žinios buvo greitai pastebėtos vienos kompanijos darbuotojo. Tai įvyko, kai jis pristatė kalbą vienoje paskaitoje. „Kartą „Speech 101“ paskaitoje turėjau pasakyti tris kalbas bet kuria mano pasirinkta tema, – teigė Neil‘as viename interviu. – Viena iš kalbų buvo apie SEO ir kaip veikia visos paieškos sistemos.“ Išgirdęs jaunuolio kalbą, vienas iš besiklausančiųjų Neil‘o paklausė ar šis nesutiktų konsultuoti „Elpac Electronics“ rinkodaros skyriaus darbuotojų. Panaudojęs pardavėjo įgytus įgūdžius, kuomet pardavinėjo dulkių siurblius, jaunuolis sutarė, jog konsultuos įmonę, tačiau tik už 3,500 dolerių per mėnesį. Abi pusės su sąlygomis sutiko ir pradėjo bendradarbiauti.
Supratęs, kad gali nemažai užsidirbti konsultuodamas įmones rinkodaros klausimais, Neil‘as kartu su sesės tuometiniu vaikinu Hiten Shah nusprendė įkurti savo konsultantų kompaniją. Taip 2002 metais gimė pirmoji sėkminga Neil‘o įmonė, pavadinimu „Advantage consulting services“ arba kitaip dar „ACS“. „Mums su verslo partneriu šiek tiek pasisekė, nes „Elpac“ savininkas turėjo sūnų, kuriam priklausė reklamų agentūra. Kai sūnus išgirdo apie rezultatus, kuriuos padedame pasiekti jo tėvo įmonei, rekomendavo mus savo klientams. Vis daugiau žmonių pradėjo į mus kreiptis pagalbos“, – rašė Neil‘as, prisimindamas pirmuosius sėkmingos kompanijos darbo metus. Norėdamas dar labiau padidinti turimų klientų sąrašą, Neil‘as nutarė išbandyti naują taktiką – šaltuosius skambučius. „Skambinau visiems žmonėms, kurie iš „Google“ bandė nusipirkti pačius brangiausius raktinius žodžius. Nusipirkau elektroninę knygą, kuri vadinosi „1000 brangiausių „AdWords raktažodžių”. Perėjau per visą sąrašą ir paskambinau kiekvienai kompanijai, kuri bandė juos nusipirkti. Pasiūliau jiems mūsų internetinės rinkodaros įmonės paslaugas.“ Dauguma įmonių atsisakėvaikino siūlymo, tačiau vienas klientas sutiko su jais dirbti. Jis kas mėnesį už darbą mokėjo po 15 000 dolerių. „Tuomet supratau, jog šaltieji skambučiai yra veiksmingi“, – teigė Neil‘as. Vaikinams sekėsi gana neblogai, tarp jų klientų buvo tokios įmonės kaip Samsung, HP, Amazon ir Microsoft.
Kylanti karjera ir klaidos
Dirbdamas savo įkurtoje „ACS“ kompanijoje, tuo pat metu Neil‘as pradėjo rašyti tokiems žinomiems portalams kaip „Moz“, „Techcrunch“ ir „Entrepreneur magazine“. Jaunuolis rašė apie tai, ką nusimanė geriausiai: kaip pritraukti lankytojus į svetainę, SEO taktikas ir skaitmeninį marketingą. Konsultuodamas mažus verslus ir start‘upus, su metais jis suprato kokia galinga ir svarbi verslui yra naujienlaiškių prenumerata. Turėdamas nemažai žinių iš skaitmeninio rinkodaros pasaulio ir mokėdamas taikliai analizuoti svetaines, 2005 metais Neil’o profesionalumą pripažino „Wall street journal“. Jis buvo paskelbtas vienu geriausiu skaitmeninio rinkodaros influenceriu.
Rodos, ambicingam ir sumaniam vaikinui verslas klostėsi išties neblogai, vis dėlto didelis pasitikėjimas savimi ir noras užsidirbti dar daugiau pridarė jam bėdų. „Mūsų kompanijai sekėsi puikiai, – rašė Neil‘as viename straipsnyje – Būdamas labai jaunas ir turėdamas nemažai pinigų, pradėjau investuoti į keletą kompanijų. Investavau apie milijoną dolerių įhostingo bendrovę, pavadinimu „Vision Web Hosting“, kuri taip niekada ir neišvydo dienos šviesos…“ Neil‘as prarado daug pinigų. Tuo metu jam buvo tik 21-eri metai.
Panašiu metu jis pavargo nuo konsultanto darbo. Klientai vis dažniau prašydavo tokiųpaslaugų, kurių jis negalėdavo išpildyti. „Įsivaizduok apie 50 klientų tau kiekvieną dieną skambina ir skundžiasi dėl įvairiausių dalykų, kurie gali būti išspręsti tik naudojantis kokiomis nors programinėmis įrangomis, kurių mes neturėjome, – teigė Neil‘as viename podcast‘e. – Mums nebepatiko mūsų darbas.“ Neil‘as su savo partneriu pradėjo kurti programinę įrangą, kuri galėtų išspręsti jų klientų bėdas. Jie bandė sukurti kelias programas mažoms kompanijoms, tačiau visos buvo nesėkmingos. Pasirodo klientai norėjo geriau suprasti kaip žmonės, atėję į jų svetainę, reagavo į ten esančią informaciją, kur jie užtrukdavo ilgiausiai, o kur trumpiausiai. Didėjant panašioms klientų užklausoms, Neil‘as su partneriu Hiten Shah suprato, jog turi rasti būdą kaip išspręsti šią problemą. Jie tą būdą surado 2006 metais, kuomet sukūrė programinę įrangą, pavadinimu „Crazy egg“.
„Crazy Egg“ ir „KISSmetrics“ gigantės. Kaip Neil‘as tapo tikru marketingo guru
Kol jaunuoliai testavo „Crazy egg“, praradinėjo nemažai pinigų. Tačiau po daugelio tobulinimų, programa pagaliau sugebėjo atlikti reikalingas analizes. Vaikinai toliau dirbo savoįkurtoje „ACS“ konsultacijų firmoje. Vis dėlto, nors ji ir buvo pelninga bei nešė milijonus dolerių pelno per metus, jiems nepatiko šis darbas. Tuo pat metu N. Patel vis dar mokėsi koledže ir dirbo 60+ valandų per savaitę. Negana to, jis dažnai keliaudavo. Per metus aplankydavo apie 50 įvairių konferencijų. Laimei, „Crazy egg“ po metų pradėjo nešti pelną. Neil‘as ir jo partneris Hiten‘as suprato, jog programinės įrangos yra pelningos, tačiau jomsįsibėgėti reikia šiek tiek laiko. Vaikinai nenorėjo toliau konsultuoti įmonių, todėl pradėjo mąstyti kokias kitas programines įrangas dar galėtų sukurti. Jie bandė kurti įvairias programas, tačiau nei viena iš jų nebuvo sėkminga. Pasirodo tik „Crazy egg“ sugebėjo išspręsti unikalią problemą, su kuria įmonės susidurdavo ir tai darė labai paprastu būdu. 2007 metais prie visų turimų darbų, vietoj to, jog rašytų kitiems portalams, Neil‘as pradėjo rašyti savo blog‘ą, pavadinimu „quicksprout“. Svetainė apie marketingą buvo tokia sėkminga, jog kasmet nešė apie vieną milijoną dolerių pelno.
2008 metais, sukaupęs pakankamai žinių ir patirties, Neil‘ui pagaliau pavyko sukurti patobulintą „Crazy egg“ versiją – „KISSmetrics“. Ši programa buvo tokia naudinga, jog netrukus atsirado nemažai investuotojų, kurie patikėjo jos ateitimi ir padėjo iš mažos įmonės tapti didele ir pelninga organizacija.
2012 metais Neil‘as nusipirko kompaniją, pavadinimu „Hello bar“, o 2014, „Forbes“ paskelbėN. Patel kaip vieną geriausių skaitmeninio marketingo specialistų visame pasaulyje.
Ką Neil Patel veikia šiandien?
„Laimei, uždirbau daugiau pinigų nei praradau, ir sugebėjau protingai juos panaudoti tokioms investicijoms kaip daugiabučių kompleksai, .com įmonės, akcijos, rizikos draudimo fondai,įvairūs verslai ir svarbiausia – padėjau tėvams“, – rašė Neil‘as Patel viename straipsnyje. Šiandien N. Patel dirba su raktinių žodžių programine įranga „Ubersuggest“, kurią nusipirko 2017 m. Patobulinęs šį naudingą puslapį, jis leido visiems vartotojams naudotis ja visiškainemokamai. Būtent „hello bar“ ir „ubersuggest“ programinių įrangų dėka, kuomet kiekvienas naujai atėjęs lankytojas įveda savo svetainės adresą bei kitas asmenines detales, Neil‘o komanda susisiekia su jais siūlydami savo rinkodaros paslaugas. Taip jo reklamos agentūra (įkurta 2017 metais) https://npdigital.com gauna naujų klientų. Jis, beje, vis dar labai aktyviai dalyvauja įvairiose konferencijose, viešai kalba apie skaitmeninės rinkodaros subtilybes bei konsultuoja smulkiuosius verslus ir start‘upus. Neil‘as nebedirba su „KISSmetrics“, o yra susikoncentravęs į „Crazy Egg“, savo blog‘ą Neilpatel.com, „hello bar“ ir „ubersuggest“ programines įrangas. Jis taip pat su partneriu veda podcast‘ą apie marketingą, kuris per mėnesį sulaukia net 1 milijono klausytojų.
Tiesa, apie asmeninį Neil‘o gyvenimą yra žinoma labai mažai. Jis sąmoningai priėmė sprendimą viešai nekalbėti apie savo šeimą. 34-erių metų vyras teigė, jog yra ne kartąnudegęs, kai žinodami tam tikrus dalykus apie jį ir jo šeimą, žmonės tai panaudodavo prieš jį. Jis tiki, jog asmeninis gyvenimas turi likti už uždarų durų ir nevalia jo skelbti viešai. Visai neseniai Neil‘ui ir jo žmonai gimė dukrelė, kurią kaip matyti iš keleto jo įkeltų nuotraukų Instagram paskyroje, jis dievina. Jis taip pat yra gana artimas su savo tėvais ir sesers vaikais.
Neil‘o Patel marketingo prognozės 2020 metams ir kądaryti, jog neatsiliktumėte nuo naujausių tendencijų:
1) Smarkiai sumažės video įrašų pasiekiamumas. Visi šiandien filmuojasi ir deda video įrašus. Išeitis – kurti tokius video, kurie būtų tinkami visoms socialinėms medijoms. Padidinti savo video matomumą, dar galima darant „live“ video. Tokiu būdu FB ir Youtube paskelbia apie tai visiems tavo prenumeratoriams ir net kai tu baigi transliuoti gyvai, visi tavo prenumeratoriai vis tiek bus įspėti apie tavo pasirodžiusį naują video įrašą. FB ir Youtube tiesiog mėgsta „live“ video.
2) Trumpi, aiškūs ir lengvai suvokiami edukuojami video įrašai. Būtent jie šiemet taps itin populiarūs. Sėkmingas vaizdo įrašas turi būti neilgas, tinkantis visoms platformoms, pateikiantis aktualią ir svarbią informaciją. Vartotojai yra žingeidūs ir siekia greitai surasti tai, kas juos domina. Tai apima ne tik vaizdo įrašus, bet ir tekstinį turinį. Būkite konkretūs. Rinkitės trumpus, informatyvius ir patrauklius tekstus, gebančius vienu ar keliais sakiniais perteikti vartotojui skirtą žinutę. Geras pavyzdys yra Neil Patel Instagram paskyra. Joje jis pateikia savo nuotrauką, trumpą sakinį apie tam tikrą problemą ir kaip jis ją išsprendžia. Anot Neil, kiekvienas jo įrašas sulaukia net 50% pasidalinimų. Tai reiškia, jei 2000 žmonių paspaudžia mygtuką “patinka”, tai 1000 iš jų šiuo įrašu ir pasidalina. Neblogai, ar ne?
3) Mobiliuosiuose įrenginiuose sumažės paieškos srautas, tačiau balso paieška sudarys daugiau nei 50% žmonių paieškų „Google“ sistemoje. Ką tokiu atveju reikia daryti? Optimizuoti savo puslapius, jog „Google“ ne tik lengviau surastų tavo svetainėje esančiąinformaciją, tačiau ją ir suprastų. Neil Patel šiame detaliame straipsnyje paaiškina kaip galima pagerinti savo internetines svetaines balso paieškoms. https://neilpatel.com/blog/get- started-using-schema/
4) Galingoji „Google“ bendradarbiauja su tokiomis kompanijomis kaip „Amazon“ ir šiandien įmanoma nusipirkti prekę net neinant į „Amazon“ puslapį, o tiesiog iš „Google“. Tereikia paspausti mygtuką „pirkti“. Tikslas? „Google“ nori išlaikyti vartotojus „Google“ puslapyje, vietoj to, jog šie eitų į kitas svetaines. Ką daryti tokiu atveju? Pardavinėti save prekes „Google“ sistemoje. Kito kelio nėra, jei nenori, jog sumažėtų tavo pardavimai.
5) Sumažės „influencerių“ biudžetai, jie nebebus tokie veiksmingi. Pasak Neil Patel vis mažiau žmonių komentuoja ar kitaip reaguoja į „influencerių“ įrašus. Trumpai tariant mažėja jų įtaka, ko pasekoje mažėja jų pardavimai. Ką tokiu atveju daryti? Surasti daug skirtingų mikro „influencerių“, kuriems galėsi mažiau mokėti.
6) Bus vis sunkiau patraukti žmonių dėmesį per socialinių tinklų „stories“. Kodėl? Nes šiuo metu visi naudoja „stories“. Išeitis? Instagram‘e galima susikurti „artimų draugų“ grupę ir per „stories“ kviesti žmones prisijungti tapti jos nariu, nes tik grupės nariai turės prieigą prie tam tikros vertingos medžiagos. Tokiu būdu žmonės labiau įsitrauks ir dažniau norės peržiūrėti jūsų rodomas „stories“.
Neil‘o patarimai, norintiems kurti savo verslą:
- Rasti darbuotojus, kurie yra už tave protingesni ir turi gebėjimų tose srityse, kur tu neturi.
- Didelė valia ir užsispyrimas. Tik sėkmingi verslininkai ir antrepreneriai turi užsispyrimą, kurio dėka jie nemeta darbų pusiaukelėje ar suklydus.
- Jie mėgsta tai, ką daro!
- Tau nereikia būti protingiausiu, tačiau turi būti pakankamai protingas ir sugebėti priimti sprendimus, remiantis logika, o ne tik emocijomis.
- Geriausias būdas padidinti savo tinklalapio lankomumą yra per socialinius tinklus. Tai greičiausias būdas. Sekėjų skaičių tau padės pasiekti FB reklamos.
- Suteikti daugiau naudos savo klientams ar sekėjams nei jiems pažadėjai. Labai svarbu ne tik suteikti gerą ir naudingą turinį, tačiau juos šiuo turinio dėka, mokyti, padėti. Taip pat karts nuo karto padovanoti ką nors nemokamai: ar tai būtų patarimai, el. knyga ir pan.
- Koncentruokis ne į pinigus, o į norą išspręsti kuo didesnę problemą. Tuomet pinigai su laiku patys „ateis“.
- Neil‘as „Crazy Egg“ ir „KISSmterics“ įkūrė kartu su partneriu. Tad visus, kas planuoja dirbti su verslo partneriu Neil‘as įspėja, jog tai yra sunkiau nei santuoka! Skyrybųatveju reikia dalintis ne vienu ar dvejais vaikais, o šimtais. Į tai įeina visi klientai, darbuotojai ir pačios kompanijos. Renkantis partnerį N. Patel pataria atsižvelgti į jo gebėjimus. Nesirinkti tokių žmonių, kurie turi tokius pat sugebėjimus kaip ir jūs. Rinktis tokį, kuris moka visai kitus dalykus, tokiu būdu jūs vienas kitą papildysite. Taip pat reikia rinktis asmenį, kurį jūs gerai pažįstate. Ne tokį, kurį tik šiek tiek žinote. Jūs su juo turite jaustis saugiai, nebijoti pasakyti savo tikrą nuomonę ir būti atviras. Geriausia būtų, jei jūs anksčiau būtumėte kartu kažką darę. Pats svarbiausias, anot Neil Patel, dalykas dirbant kartu su partneriu yra, jūsų žmonos ar merginos turi gerai sutarti! Jei jos nemėgsta viena kitos, jos gali apsunkinti jūsų bendradarbiavimą ir darbą.
- Svarbiausia pamoka, kurią jis išmoko per visą savo marketingo specialisto karjerą yra – pastovumas. Reikia nuosekliai publikuoti įrašus, su laiku tu tikrai patobulėsi. „Jei tu nuosekliai ir pastoviai kas savaitę sukursi bent po vieną ar du naudingus įrašus (tekstą, video, audio, bet kokiu formatu), tai po maždaug trijų metų tu būsi sėkmingas savo srityje. Tačiau tam tau reikės bent trijų metų nuoseklaus įdirbio.
Tikiuosi, jog iš šios istorijos yra daug ko pasimokyti. Neil‘o karjeros vingiai ir klaidos tik įrodo, jog nieko baisaus ir gėdingo yra bandyti įvairias darbo sritis, kurti įmones ir bankrutuoti. Svarbiausia nebijoti ir bandyti, nes tik klaidos padeda suprasti, kas veikia, o kas ne.
Neil Patel galite sekti ir skaityti jo naudingus įrašus:
Jei Jums patiko ši biografija, tikėtina, kad patiks ir sekantys tinklaraščio įrašai. Užsisakykite naujausių blogo įrašų prenumeratą, įrašę savo elektroninio pašto adresą ir vardą registracijos formoje, kuri iššoks bet kurio šios svetainės puslapio apačioje. Nuo šiol naujausius straipsnius gausite tiesiog el-paštu. Taip nepraleisite jokių svarbių naujienų.