Ryan Holiday „Skaitmeninė rinkodara” knygos apžvalga
Šią savaitę „Kitokie Žmonės” vyrauja marketingo tema. Prieš kelias dienas buvo aprašytas vienas geriausių mūsų laikų rinkodaros specialisto Neil Patel gyvenimo istorija ir jo prognozės 2020 metams. Todėl ir savaitės knygos apžvalga yra taip pat apie marketingą – „Skaitmeninė rinkodara” yra naudinga:
–> Startuoliams, ieškantiems naujų metodų kaip išreklamuoti savo prekę ar paslaugą. –> Marketingo specialistams, besidomintiems savo srities naujienomis.
–> Visiems, planuojantiems išleisti savo knygą ar kitą produktą.
–> Verslininkams.
–> Tinklaraštininkams.
„Skaitmeninė rinkodara” knygos apžvalga yra susijusi su tuo, jog sukūrusi naują svetainę, ieškojau naudingų ir pačių naujausių rinkodaros metodų. Nors ir turiu marketingo išsilavinimą, nežinojau, kad šiuolaikiniame pasaulyje nyksta tradicinis rinkodaros specialisto apibūdinimas ir jį išstumia nauja bei patobulinta profesija, pavadinimu – Rinkodaros inžinierius (angl. growth hacker).
Rinkodaros inžinierius yra duomenų tyrėjas, dizaino entuziastas ir rinkodarininkas viename. Nuo tradicinio marketingo specialisto jis skiriasi tuo, kad:
1. Atmeta tradicines marketingo taisykles ir vietoj jų pasirenka tik tai, ką galima sekti, tikrinti ir keisti. Jis įneša aiškumo į pasaulį, kuriame viešpatavo spėliojimai.
2. Stengiasi pritraukti ne kuo daugiau žmonių, kiek tik išgali, o tik pirmuosius vartotojus, kuriųpagalba jo produktas bus testuojamas ir tobulinamas tol, kol tinkamos būklės bus pristatytas masinei auditorijai.
3. Pasitelkia technologijas, skaitmeninę rinkodarą, naudoja tinklalapio vartotojų elgsenos analizavimo priemones, kurios leidžia sužinoti, kuris reklamos kanalas veikia efektyviausiai, o ne spėlioti kokia televizijoje rodoma ar lauke pakabinta reklama pritraukė jiems klientą.
Šiandienos rinkodarininko užduotis – nebe padėti didelei įmonei kasmet paūgėjo po 1%, o beveik be išteklių iš nieko sukurti visiškai naują prekės ženklą – startuolį. Pavyzdžiui, šiuolaikiniai knygos autoriai prieš išleisdami savo knygas, rankraštyje aprašomas idėjas pateikia tinklaraščiuose arba apie jas pasakoja publikai, taip jas išbandydami. Tuomet savo straipsnius tobulina, atsižvelgdami į komentarus ir tik po to sukuria rinkai tinkamą produktą – knygą.
Ryan Holiday knygoje aprašė kaip pačioje gyvavimo pradžioje „Dropbox“ kompanija, norėdama paskatinti naujų vartotojų registraciją, sukūrė smagų demonstracinį video apie tai, kaip veikia jų programa. Jie patalpino vaizdo įrašą forumuose („reddit“, „Digg“, „Slashdot“) ir taip pateko į kitų svetainių pagrindinius puslapius. Šis video įrašas pasklido kaip virusas ir per naktį pritraukė šimtus tūkstančių naujų lankytojų.
Knygos autorius taip pat skaitmeninio marketingo būdu padėjo žymiajam Tim Ferris parduoti jo naują knygą ,,The four hours chef“. Vyrai:
1) Susisiekė su tinklaraštininkais, kurie turėjo didelį lankytojų skaičių ir susitarė dėl knygos apžvalgos parašymo. Šį skaičių jie, beje, sužinojo, pasitelkę tokius įrankius kaip „Compete“, „Alexa“, „Quantcast“.
2) Susisiekė su žurnalistiniais portalais bei savo paties svetainėje, kurią nuosekliai kūrė 5 metus, prenumeratoriams nemokamai išsiuntė sukurtą trumpą rinkinį iš knygos fragmentų.
3) Savo ir kitose svetainėse įkėlė nemokamą įgarsintą knygos versiją su kitais naudingais priedais. Tokiu būdu knygą parsisiuntė milijonai žmonių, kurie dar ir paliko savo el. pašto adresus, kuriuos T. Ferris toliau sėkmingai naudojo, siųsdamas kitus pasiūlymus.
„Skaitmeninė rinkodara“ knygoje autorius aprašė ir daugiau pavyzdžių kaip naudojantis technologijomis, be didelių išlaidų išreklamuoti naujai įkurtą startuolį. Taip pat kodėl būtina pakeisti nusistovėjusį mąstymą ir dirbti taip, kad atitiktumėm Y ir Z kartų auditorijas, kurios gimė ir augo kompiuterizuotame pasaulyje ir kurių dėmesį prikaustyti bei nulaikyti yra ypatingai sunku.
Knygą šiuo metu su didele nuolaida galima įsigyti čia.
Jei turi klausimų, drąsiai klausk komentaruose, o jei patiko tai, ką perskaitei, pasidalink straipsniu savo mėgiamoje socialinių tinklų platformoje. Ačiū!